مدیر ستاد فهما در آذربایجان شرقی از راه اندازی بیش از ۸۰ پایگاه قرآنی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

آقای شفیعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی کشور بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری قرار است به زودی در ۸۲ باب از شاخص‌ترین کانون‌های فرهنگی و هنری شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی  برنامه‌های ارزشمند، بدیع، خلاقانه و مستمر داشتند پایگاه قرآنی تاسیس و راه اندازی شود.

وی آموزش مستمر و هدفمند رشته‌های مختلف قرآنی، اجرای طرح‌های تخصصی به صورت شبکه‌ای، حمایت از طرح‌های مبتکرانه آموزش قرآن با رویکرد هنری، برگزاری مسابقات قرآنی، شناسایی و تربیت نیرو‌های مسجدی فعال در عرصه قرآن، پرورش استعداد‌های قرآنی و اجرای فعالیت‌های قرآنی ویژه نونهالان را بخشی از برنامه‌های مد نظر در پایگاه‌های قرآنی مساجد برشمرد.

آقای شفیعی افزود: علاوه بر اجرای طرح تلاوت نور و جلسات تفسیر و تدبر، برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت، آموزش رشته‌های قرآنی از جمله حفظ، قرائت، مفاهیم، آیات الاحکام  برای تمام رده‌های سنی به شکل مقدماتی و تخصصی در این مراکز پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری بیش از ۱۰۰ محفل قرآنی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و برگزاری مسابقه تصویرگری قصه‌های قرآنی ویژه نونهالان و کودکان بودیم که بیشترین میزان مشارکت از سوی کانون‌های منتخب برای تاسیس پایگاه‌های قرآنی بود.

وی گفت: از ۸۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان که برای تاسیس پایگاه قرآنی در نظر گرفته شده است تعداد ۲۶ باب در سطح شهر تبریز و بقیه در سایر شهرستان‌های فعالیت خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.