فعالیت فرهنگی مساجد در قالب طرح ملی ایران قوی رسانه‌ای می‌شود

مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز طرح ملی ایران قوی در استان آذربایجان شرقی تجاری سازی و رسانه‌ای کردن فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد را از اهداف مهم طرح ملی ایران قوی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، هادی نیا مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی گفت:طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان شامل فرهنگ، هنر و نوآوری با مجموع ۴۰ زیرفعالیت و ۱۲ رواق اجرا می‌شود.

او پرداختن به چالش‌های هویتی، گسترش فعالیت‌های محله محور، توجه به خلاقیت نخبگان، جریان سازی ارزشی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ایجاد ارتباط قوی و موثر اهالی با مساجد، هماهنگی و تعامل با نهاد‌هایی که مساجد محل فعالیت آن‌ها است و استاندارد سازی فعالیت‌ها را از جمله رئوس اولویت دار در اجرای طرح ملی ایران قوی اعلام کرد.

هادی نیا کتاب، نور، رسانه، همدلی، دانش، سرود، نمایش، فیلم، قلم، ترنج، کارآفرینی، فناوری و نوآوری را از جمله رواق‌های طرح ملی ایران قوی بیان کرد که در هر بخش فعالیت‌های کانون‌های مساجد ارزیابی شده و منتخبان شهرستانی و استانی تجلیل می‌شوند.

او گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۰۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد در آذربایجان شرقی فعال است که ۶۰ درصد این مراکز در مناطق کم برخوردار و روستایی فعالیت دارند.

هادی نیا گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون تعداد ۷۰۰ باب کتابخانه و قرائت خانه در کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی با ۱۳ هزار صندلی فعال است که تعدادی از آن‌ها در سه نویت و تا ساعت ۲۴ فعال هستند.

طرح ملی ایران قوی یک رقابت مومنانه در قالب یک مسابقه است تا بچه‌های مسجد را با گام دوم انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کند.

رویداد ملی فهما (کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران) در دومین سال پیاپی توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و در قالب طرح ملی ایران قوی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.