معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از سازش ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحد مددکاری کلانتری‌های استان خبر داد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: ۳۰ هزار و ۲۲۲ فقره پرونده پارسال به دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شد که ۷۵ درصد از این پرونده‌ها با تلاش بی وقفه و دلسوزانه همکاران ما به صلح و سازش منجر شدند.

او افزود: مختومه شدن پرونده‌ها در مددکاری کلانتری‌ها علاوه بر کاهش بار قضایی و هزینه‌های اقتصادی هنگفت نوعی عبادت است، چون ضمن حفظ بنیان خانواده ها، سلامت جامعه نیز تضمین شده و در مصرف بیت المال نیز با کاهش هزینه‌های اقتصادی و انسانی صرفه جویی می‌شود.

سرهنگ ساداتی درک متقابل زناشویی، کسب مهارت‌های ارتباطی و آشنایی زوجین به نیاز‌های فردی و روانشناختی یکدیگر را در کاهش اختلافات و کاهش طلاق تاثیرگزار دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از اختلافات و درگیری‌ها بر سر موضوعات بسیار ریز و معمولی و به دلیل عدم مهارت زوجین در حل مسائل رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، بیشترین تاثیر را در سلامت جامعه و تربیت نسل آینده دارد، افزود:جوانانی که قصد ازدواج دارند، پس از شناخت کامل شریک آینده زندگی خود از نظر شخصیتی و داشتن خواسته‌ها و عقاید مشترک، حتما مشاوره‌های پیش از ازدواج را برای تداوم روابط زناشویی شان مد نظر قرار داده و پس از ازدواج نیز از نظرات روانشناسان خبره استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار