معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل مازندران در بازدید از مرکز مشاوره انتظامی استان، گفت:مشاوره از مسائل بسیار مهم در جهت حفظ کیان خانواده است که باید در دو بخش قبل و بعد از ازدواج از آن بهره جست.

مشاوره از مسائل بسیار مهم در جهت حفظ کیان خانواده

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم  اداره کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان که با حضور ، رئیس دادگستری شهرستان ساری و معاون پیشگیری بهزیستی استان همراه بود گفت: مشاوره از مسائل بسیار مهم در جهت حفظ کیان خانواده است که باید در دو بخش قبل و بعد از ازدواج از آن بهره مند شد.

وی با تاکید بر تقویت زیر ساخت‌ها و گسترش زمینه‌های تعامل و همکاری دو نهاد در ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان، افزود: این آمادگی وجود دارد تا بخشی از پرونده‌های شورای حل اختلاف به این مرکز ارجاع داده شود و چنانچه در این مرکز منتج به نتیجه نشود به دادگستری عودت داده شود.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که پیشگیری اجتماعی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد، گفت: روند انجام اقدامات مشاوره‌ای با توجه به رایگان بودن خدمات مشاوره‌ای در این مرکز باید به گونه‌ای باشد که کلیه شهروندان به سهولت به این خدمات دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اختلافات خانوادگی در جامعه بر تسهیل ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم با استفاده از ظرفیت مسئولان استانی تاکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم  اداره کل دادگستری  مازندران با اشاره به پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌ها و  ماموریت نیروی انتظامی که مبتنی بر پیشگیری اجتماعی است،گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها نسبت به صلح و سازش پرونده‌ها اقدام شود.

وی در خاتمه با قدردانی از فعالیت مشاوران این مرکز در حوزه‌های مختلف از آمادگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم  اداره کل دادگستری  مازندران برای اعزام کارشناسان حقوقی برای ارائه مشاوره تخصصی به این مرکز خبر داد.
انتهای پیام/س
 
 

پیشگیری اجتماعی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار