مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در یک سال گذشته هیچ گونه حفاری در مقبرة الشعرای تبریز و اطراف آن صورت نگرفته است.

آقای بلاغی گفت: روند بازسازی مقبره الشعرای تبریز در حال اجرا است و حفظ وضع فعلی و آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی و تاریخی مهمترین هدف و رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به تبریز ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرا برای سه سال اختصاص یافت خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ساماندهی بخش جنوبی (صفه جنوبی) این مجموعه ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

آقای بلاغی با تاکید بر اینکه اعتبار ساماندهی مقبره الشعرا از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود و شهرداری تبریز به عنوان مجری و پیمانکار پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کارفرما و ناظر عمل می‌کند اضافه کرد: در حال حاضر ساماندهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: نمای بیرونی این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای ۶ هزار مترمربع در حال اجرا است و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با اتمام بازسازی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا در ایام هفته برنامه‌های فرهنگی و ادبی در مقبره‌الشعرا برگزار می‌شود تا مراجعه کنندگان تمام اوقات بتوانند در این فضای ادبی منحصربه فرد از داشته‌های ادبی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در مکانی که آرامگاه شهریار شعر ایران و مجموعه‌ای که مزین به نام استوانه‌های شعر و ادب کشور است باید با ایجاد فضایی مطلوب برنامه‌هایی در خور و شایسته فرهنگ و ادب این مرز و بوم اجرا شود و تلاش مجموعه مدیریتی آذربایجان شرقی نیز برای تحقق این موضوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی همچنین از ساماندهی پارک مقبره الشعرا، مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

آقای بلاغی افزود: با ساماندهی این مراکز فرهنگی و مذهبی ارتباط بصری و هویتی این اماکن و امامزاده سیدحمزه با مقبره الشعرا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برقرار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.