مجموعه تاریخی - فرهنگی مقبره الشعرای تبریز به عنوان مدفن ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب ایرانی، از حدود یک دهه قبل در دست بازسازی و مرمت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مقبره الشعرای تبریز از چهار دهه قبل به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی تبریز شناخته می شود و شهروندان این کلان‌شهر و گردشگران معمولا به تماشای این بنای زیبا که در تصاویر تلویزیونی و عکس های مربوط به تبریز جایگاه ویژه ای دارد، رغبت زیادی نشان می دهند.

اما مجموعه تاریخی - فرهنگی مقبره الشعرای تبریز که آرامگاه استاد محمدحسین شهریار و خِیل بسیاری از نامداران شعر و ادب و شخصیت های فرهنگی برجسته ایران زمین همچون همام تبریزی، قطران تبریزی، ثقه الاسلام، اسدی طوسی، خاقانی شروانی، ظهیر فاریابی، مجیر بیلقانی و میرزا طاهر خوشنویس است، این روزها حال و روز خوشی ندارد و در حصار دیوارهای فلزی کشیده شده برای مرمت و بازسازی آن به تنگ آمده است. 

شریفی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: ساخت پروژه مقبره الشعرا در سال ۱۳۹۴ به شهرداری تبریز واگذار شده و خاکبرداری قبل از ورود شهرداری به طور کامل انجام یافته بود.

شریفی افزود: شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۳ در ساخت پروژه مقبره الشعرا ورود کرده و در سال ۱۳۹۴، استارت اجرایی این پروژه از طرف شهرداری انجام یافته است.

او گفت: اسکلت و کف‌سازی صفه شمالی و همچنین اسکلت ضلع شرقی مقبره الشعرا به پایان رسیده و از این رو ضلع غربی بقعه و فنداسیون جنوب غربی نیز اتمام یافته و اسکلت نیز به محض تکمیل نصب خواهد شد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا از سوی شهرداری هزینه شده است.

او معتقد است که اتمام پروژه مقبره الشعرا به چند آیتم از جمله تأمین مالی و مشکلات پیش رو بستگی دارد و در این راستا باید تأمین مالی شده و دولت نیز کمک کند.

او گفت: پروژه مقبره الشعرا پروژه شهرداری نبود، اما با تمام این وجود، شهرداری ورود پیدا کرده است و شاید بتوان گفت که برای تکمیل اسکلت، ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اسماعیلی عتیق مدیرگروه  باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص کشف اشیای تاریخی در محوطه مقبره الشعرا  این اخبار را کذب خواند و کشف هرگونه شی تاریخی در مقبره الشعرای تبریز را تکذیب کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.