معاون وزیر نفت از افزایش ظرفیت محصولات پتروشیمی به ۹۵ میلبون تن تا پایان سال خبر داد.

شاهمیرزایی مدیر عامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: برخی مجتمع‌های بالادست پتروشیمی محدودیت خوراک در فصول سرد سال وجود دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه این همایش می‌تواند آخرین دستاورد‌ها در صنعت پتروشیمی را معرفی کند، گفت: با توجه به این موضوع می‌توانیم زنجیره ارزش را تکمیل کنیم.

این مقام مسئول همایش صنعت پتروشیمی مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران هموار خواهد کرد، گفت: این همایش در ۸ محور برگزار می‌شود و هم‌زمان با برگزاری این کنفرانس ۴ کارگاه و نمایشگاه برگزار خواهد شد.

او گفت: توجه به بازار متانول به عنوان یکی از پیشرانان اصلی با ظرفیت تولید ۱۳۰ میلیون تن در جهان در این همایش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه با توجه به منابع نفت و گاز ایران، مشکلی برای کمبود خوراک ندارد، ادامه داد: پایداری خوراک پتروشیمی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران است. امیدواریم با توجه به جایگاه اول ایران در دارا بودن منابع نفت و گاز جهان، بتوانیم جایگاه اول صنعت پتروشیمی را نیز به دست بیاوریم.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی از تولید ۱.۵ میلیون تن در ابتدای انقلاب، به ظرفیت تولید ۹۲ میلیون تن رسیده است، تصریح کرد: این ظرفیت تا پایان سال به حدود ۹۵ میلیون تن بالغ خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه اغلب میادین نفت و گاز ایران در نیمه دوم عمر خود قرار دارد، گفت: باید الگوی درآمد حداکثری جایگزین صادرات حداکثری مواد خام شود.

معاون وزیر نفت به تنوع محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این تنوع باعث کاهش آسیب تحریم‌ها بر اقتصاد کشور در شرایط تحریم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار