مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: در راستای کسب رضایت شهروندان و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مطلوب و ارتقای سلامت اداری، شهرداری هوشمند در استان قزوین در حال راه اندازی است.

محسن اسماعیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: فناوری اطلاعات در فرآیند توسعه شهری و ارتقاء جایگاه مدیریت شهری در نظام اداری و اجرای مدیریت شهری و رفاه شهروندان از بخش‌های پیشران محسوب می‌شود و اگر به ابعاد گوناگون فناوری اطلاعات در مدیریت شهری توجه شود مسیر توسعه شهری با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و شاهد تحولات بزرگی در شهر و شهرداری خواهیم بود.

 وی در خصوص راه اندازی شهرداری هوشمند اضافه کرد: با ایجاد شهرداری هوشمند علاوه بر ایجاد شفافیت در امور خدماتی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نخواهد بود و خدمات به صورت غیر حضوری ارائه خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه پیشگیری از سلیقه گرایی، شخص محوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از مهم‌ترین ثمرات این سامانه است، افزود: با ارائه خدمات به صورت غیرحضوری گام مهمی در راستای شفاف سازی و اجرای حداکثری قوانین و مقررات برداشته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: در همین راستا متقاضیان می‌توانند ضوابط شهرسازی و پروانه ساختمان ملک خود را شامل تراکم، کاربری، سطح اشتغال، تعداد طبقات، عوارض و ... را بر اساس لایه‌های اطلاعات مکانی و محاسبات سیستم رویت و سپس درخواست پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ثبت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند به عنوان یکی از راهکار‌های نوین برای رفع مشکلات شهری اظهار داشت: مطابق بند ۲ مصوبات صورتجلسه نشست شهرداران استان در اسفند ماه ۱۴۰۱ در راستای سال تحول دیجیتال شهرداری‌های استان قرارداد استقرار توسعه راهبردی شهرداری الکترونیک و هوشمند از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های استان با شهرداری‌ها منعقد شد و هم اکنون ۱۶ شهر استان در فاز نخست و ۱۰ شهر در فاز توسعه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار