سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد گفت:  کمبود فضای مناسب و استاندارد بیمارستان بنت الهدی ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان در بجنورد را ضروری می کند.

 زهره روهنده گفت:  درصد اشتغال تخت برخی از بخش‌ها مانند جراحی ۸۹.۲۸ درصد و بخش ویژه نوزادان (NICU) ۱۰۴.۸۸ درصد و در برخی ماه‌ها ۱۵۴ درصد هم رسیده است، همچنین درصد اشتغال تخت اورژانس ۳۸۷ درصد است و این امر نشان از مراجعات بالا و نیاز به بهبود فضای فیزیکی دارد.

او گفت: فضای اورژانس باید فضایی مجهز و استاندارد بوده و ورودی مختص به خود را داشته باشد، اما به دلیل کمبود فضا، شرایط استاندارد اورژانس بیمارستانی برای بنت‌الهدی محقق نشده است.

روهنده گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت و افزایش آمار زادوولد، اکنون ارائه خدمات درمانی ایمن، مستمر و باکیفیت به بیماران با تأمین فضای فیزیکی مجهز و استاندارد است و تخت‌های بستری بیشتر نیاز است.

سرپرست بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد گفت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود فضا و تخت مناسب، بیماران به دلیل تکمیل بودن ظرفیت تخت‌های بخش بستری، به سایر بخش‌ها انتقال می‌یابند که این امر موجب نارضایتی بیماران شده است.

روهنده گفت: سال گذشته نزدیک به ۶ هزار زایمان در این بیمارستان انجام و ۲ هزار و ۷۰۰ نوزاد متولد شده‌اند، حتی افتتاح بخش نوزادان جدید نیز متأسفانه به دلیل نبود فضای فیزیکی مناسب و نداشتن اتاق ایزوله، اتاق مناسب برای استراحت مادران و نوزادان، کارایی استاندارد را ندارد و موجب نارضایتی بیماران شده است.

او گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ مورد زایمان دوقلو و ۳ قلو در این بیمارستان انجام شده است و این امر نیازمند فضای بیشتر برای ارائه مراقبت و خدمات به نوزادان و مادران در بخش ویژه است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.