بخشدار رودبار الموت غربی گفت: ۵۰ درصد از راه‌های ارتباطی روستا‌های بخش خاکی بوده و باید اقدامات لازم در خصوص بهسازی و آسفالت آن صورت پذیرد.

علی زرآبادی پور  بخشدار رودبار الموت غربی گفت: در حال حاضر و از مجموع ۶۰۶ کیلومتر راه روستایی موجود، ۲۹۰ کیلومتر آن خاکی است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات این بخش، تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از روستا‌های رودبار الموت غربی متاسفانه تحت پوشش آبفا نیستند و برای رفع این مشکل نیز بایستی اعتبارات ویژه‌ای برای احداث استخر ذخیره آب، کانال‌های آب کشاورزی و عملیات لوله گذاری در نظر گرفته شود.

به گفته وی، عدم آنتن دهی اینترنت و تلفن همراه در بسیاری از نقاط روستایی منطقه از جمله بایزرود، کشرود و توقف اجرای پروژه احداث جاده مهم و استراتژیک قزوین - رحیم آباد - کلاچای نیز از دیگر مشکلات این بخش به شمار می‌رود.

بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای توسعه و آبادانی روستا‌های رودبار الموت غربی هزینه شده است

زرآبادی پور ادامه داد: ۳۰ پروژه عمرانی با ۹۳ میلیارد ریال اعتبار شامل ۲۳ پروژه با ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها و هفت طرح عمرانی با ۲۸ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سال گذشته در این بخش هزینه شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته همچنین ۱۳ هزار مترمربع عملیات زیرسازی و آسفالت در هفت روستای بخش و سه هزار و ۳۰۰ متر جدول گذاری در هشت روستا به اجرا درآمد.

بخشدار رودبار الموت غربی از مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش خبر داد و تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های روستایی از محل اعتبارات بنیاد مسکن و یا به صورت مشارکتی با تامین قیر رایگان نیز در روستا‌های این بخش انجام شده است.

وی یادآور شد: از ۱۰۸روستا و آبادی دارای سکنه بخش رودبار الموت غربی، ۴۷روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بوده و عملیات گازرسانی هفت روستا نیز سال گذشته به انجام رسید.

زرآبادی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ مدرسه سه کلاسه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز در روستای آکوجان به بهره برداری رسید.

بخش رودبار الموت غربی با مرکزیت شهر رازمیان، دارای ۱۰۸ روستای دارای سکنه، سه دهستان رودبار شهرستان، رودبار محمدزمانی و دستجرد و با جمعیت ۲۰ هزار ۸۹۶ نفری در ۵۰ کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار