کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش‌های رگباری استان خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده با گذر امواج میانی جو و افزایش ناپایداری، به تدریج بر ابرناکی هوا افزوده می‌شود که در پی آن بارندگی‌های رگباری توام با رعد و برق در ارتفاعات و برخی مناطق غربی و نوار جنوبی به ویژه شمال غرب استان رخ خواهد داد.

وی افزود: روند افزایش دما تا فردا شنبه در استان خراسان رضوی ادامه دارد، اما روز یکشنبه به طور موقت کاهش ۲ تا پنج درجه‌ای دمای هوا به ویژه کاهش دمای روزانه پیش بینی می‌شود.

عنایتی ادامه داد: از فردا شنبه تا اواخر هفته آینده نیز افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که در نواحی بادخیز گاهی وزش باد، شدید و توام با گرد و خاک خواهد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۹ تا ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی تصریح کرد: قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۳۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان بردسکن با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.