بانک توسعه آسیایی اظهار داشت کمک‌های منظم این بانک به افغانستان همچنان در حالت تعلیق است.

سخنگوی دفتر مرکزی بانک توسعه آسیایی در مانیل گفت این نهاد به دلیل نهایی نشدن روند نظارتش بر وضعیت افغانستان، تأمین مالی پروژه‌های زیر بنایی را در این کشور متوقف کرده است.

«هندو» گزارش داد پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان در اوت سال ۲۰۲۱ این بانک تأمین مالی برخی از پروژه‌های زیربنایی بزرگ را متوقف کرد و چون به صورت یکجا و منظم با سهامدارانش و دیگر ذینفعان به ارزیابی وضعیت افغانستان ادامه می‌دهد، موضعش را تا کنون تغییر نداده است.

بانک توسعه آسیایی در ماه ژانویه سال گذشته نسبت به اختصاص کمک بشری ۴۵۰ میلیون دلاری به افغانستان متعهد شد و قرار است این پول از طریق اداره توسعه‌ای سازمان ملل، برنامه جهانی غذا، اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل و صندوق کودکان سازمان ملل در بخش‌های امنیت غذایی و عرضه خدمات بهداشتی و آموزشی در افغانستان مصرف می‌شود.

این بانک در زمان حکومت اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان متعهد به تأمین مالی برخی پروژه‌های بزرگ در افغانستان شده بود که شامل صدور ۵۰۰ کیلو وات برق از آسیای مرکزی به افغانستان، پاکستان و هند و انتقال خط لوله گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند (تاپی) می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار