کمک ۴۰۵ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به افغانستان

بر اساس اطلاعات بانک توسعه آسیایی در سال ۲۰۲۲ افغانستان ۴۰۵ میلیون دلار از این بانک کمک دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعات بانک توسعه آسیایی این بانک کمک های منظم خود به افغانستان را از 15 آگوست 2021 به حالت تعلیق درآورد و در سال 2022 از طریق ترتیبات مالی ویژه با سازمان ملل متحد، حمایت از نیازهای اساسی بشر را برای تضمین امنیت غذایی و تداوم ارائه خدمات ضروری صحی و آموزشی برای مردم افغانستان فراهم کرد.

بانک توسعه آسیایی (ADB) شریک افغانستان در ایجاد یک پایه قوی تر برای رشد پایدار، کاهش فقر و بهبودی از بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) بوده است.

در سال 2022، بانک توسعه آسیایی 405 میلیون دلار کمک های بلاعوض را برای کمک به تامین غذای کافی و تداوم ارائه خدمات ضروری صحی و آموزشی برای مردم افغانستان با توازن جنسیتی مناسب و فراگیری متعهد کرد.

بانک توسعه آسیایی اعلام کرد ۱/۱۹ میلیون افغانستانی مواد غذایی از این بانک دریافت کردند و ۱/۹ میلیون افغانستانی در چارچوب ۲۰۰ هزار خانوار کالاهای ضروری دریافت کردند.

این بانک افزود ۱/۱۳ میلیون افغانستانی از کمک های اولیه پزشکی بهره مند شدند و ۱/۹ میلیون افغانستانی نیز واکسن کووید-19 دریافت کرده اند.

بر اساس اعلامیه بانک توسعه آسیایی این بانک به ۳۰۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه (که ۵۶ درصد آنها دختر هستند) برای ادامه تحصیل کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار