عضویت شیراز در اتحادیه توانبخشی جهانی

یک مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عضو اتحادیه توانبخشی جهانی شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از انتخاب «مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت» از سوی سازمان بهداشت جهانی، به عنوان یکی از اعضای اتحادیه توانبخشی جهانی، خبر داد.
 
محمد‌هاشم هاشم‌پور گفت: مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت، با توجه به طراحی و اجرای مطالعات ملی و بین المللی گوناگون در حوزه سیاست گذاری توانبخشی در مدت سه سال گذشته، برای عضویت در اتحادیه توانبخشی جهانی، انتخاب شده است.
 
او گفت: اتحادیه توانبخشی جهانی (World Rehabilitation Alliance) در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، با هدف کمک به دستیابی به برنامه توانبخشی ۲۰۳۰، زیر نظر بخش توانبخشی سازمان بهداشت جهانی، تشکیل شده است.

رییس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در سال‌های گذشته و به دنبال افزایش تقاضا برای دریافت خدمات توانبخشی، برنامه «توانبخشی ۲۰۳۰» با هدف تقویت خدمات توانبخشی در نظام‌های سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی معرفی شده است.

کامران باقری لنکرانی با اشاره به این که در این برنامه بر ادغام خدمات توانبخشی در سطوح مختلف نظام سلامت با هدف دستیابی به پوشش همگانی سلامت تا سال ۲۰۳۰ تاکید شده است، اضافه کرد: در پاسخ به این برنامه، طرح‌های تحقیقاتی متعددی از سوی دکتر «سعید شهابی» عضو هیات علمی این مرکز، در سطوح ملی و بین المللی با هدف ارتقای جایگاه خدمات توانبخشی در نظام‌های سلامت، اجرا و بسیاری از مقالات حاصل از این طرح ها، در مجله‌های معتبر بین المللی منتشر شد.

او گفت: اکنون که این مرکز به سبب فعالیت‌های علمی یاد شده، عضو اتحادیه توانبخشی سازمان بهداشت جهانی شده است، با همدلی و همکاری اعضای مرکز و سایر ارکان دانشگاه، در راستای ادغام خدمات توانبخشی در سطوح گوناگون نظام سلامت و نیز تسهیل بهره مندی گروه‌های هدف از خدمات توانبخشی، تلاش مضاعف خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار