معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از اجرای طرح غربالگری اضطراب برای چهار هزار و ۲۰۰ کودک در این استان طی سال گذشته خبر داد.

مسعود پایدار معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از اجرای طرح غربالگری اضطراب برای چهار هزار و ۲۰۰ کودک در استان کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد و گفت : از این تعداد ۹۰۰ کودک مشکوک به اختلالات اضطراب شناسایی و برای برخورداری از خدمات تخصصی به مراکز مشاوره ارجاع شدند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵تا ۶ ساله با هدف شناسایی و ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درخصوص پیشگیری از اضطراب کودکان توسط دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای انجام این غربالگری، والدین باید به مراکز مشاوره بهزیستی در استان مراجعه کنند، گفت: غربالگری اضطراب کودکان برای والدین به‌صورت رایگان انجام می‌شود؛ پس از بررسی پرسش‌نامه چنان‌چه تشخیص داده شد کودک دارای اضطراب است، بهزیستی سه جلسه رایگان مشاوره اضطراب برای کودک توسط مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در نظر می‌گیرد.

پایدار با اشاره به اینکه اضطراب ریشه تمام اختلالات روانی است، گفت: شناسایی زودهنگام و پیشگیری از آسیب‌های بعدی، آگاه سازی و حساس سازی والدین در این مورد و درمان اضطراب کودک از نقاط قوت این طرح به شمار می‌رود که پیش زمینه بهبود روابط کودک در خانواده است و بسیاری از مشکلات بزرگسالی نظیر وقوع طلاق، ایجاد وسواس‌های مختلف و مشکلات روحی جلوگیری می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب را ارتقای سطح سلامت روان کودکان ۵ تا ۶ ساله، پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده، شناسایی کودکان مشکوک به اضطراب و سایر اختلالات اضطرابی، مداخله تا سطح درمان یا کنترل و کاهش، آگاه‌سازی عمومی در خصوص ایجاد حس مسئولیت والدین جهت پیگیری و مراجعه به مراکز مشاوره جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای عنوان کرد.

پایدار یاد آور شد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.