رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از وقوع یک مورد کلاهبرداری از طریق نصب اپلیکیشن که منجر به برداشت غیر مجاز ۱۴ میلیون تومان از حساب شهروند بجنوردی شد، خبر داد.

یوسف شاکری گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایتی مبنی بر اینکه بعد از دانلود و نصب یک نرم افزار همراه بانک از طریق فضای مجازی، متوجه برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۴ میلیون تومان از حساب بانکی اش شده، که بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: با تلاش و سرعت عمل مرکز فوریت‌های سایبری، تراکنش‌های حساب شاکی بررسی و حساب‌هایی که وجه به آن‌ها منتقل شده بود، مسدود شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: در هماهنگی با مراجع قضایی، وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شد و روند رسیدگی به پرونده تا دستگیری فردکلاهبردار در جریان می‌باشد.

شاکری گفت: شبکه‌های اجتماعی بستر مطمئنی برای دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی نیست بخصوص اپلیکیشن‌های بانکی را باید فقط از وب سایت بانک مربوطه یا از طریق مراجعه حضوری به بانک دریافت و نصب نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکل سایبری، بلافاصله به مرکز فوریت‌های این پلیس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.