حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان گفت: هدف دین برقراری رابطه انسان با خداست و مسیر قرب به خدا از اجتماع می‌گذرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «ماه من» شبکه سه درباره مشارکت مردم در امور اجتماعی گفت: هدف دین قرب پروردگار و برقراری رابطه انسان با خداست. مسیر قرب به خدا از اجتماع می‌گذرد. 

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید زندگی جمعی داشت، افزود: اگر کسی از من بپرسد دین و مرام پیامبر اکرم (ص) چه سختی داشت می‌گویم یک باهم بودنی را رسول خدا آورده بود، که مردم از آن خسته شده بودند. آن‌ها می‌دانستند اگر سراغ علی بن ابی طالب (ع) بروند، باز بازی همینگونه است و این باهم بودن و زندگی جمعی را ادامه خواهند داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اکثریت مطلق ما در کلیه مساجد و هیات مذهبی تحمل زندگی جمعی را نداریم، توضیح داد: منظورم از زندگی جمعی زندگی متعاونه است. یعنی وقتی از مساجد بیرون می‌آییم، هیچ تعاونی تشکیل نمی‌دهیم. باهم هیچ کار اقتصاد جمعی انجام نمی‌دهیم. هیچ کار جمعی برای حل مشکلات انجام نمی‌دهیم و به دیوان سالاری ارجاع می‌دهیم. با تمرکز قدرت در آنجا رانت و فساد ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی‌بر اینکه پس آن کار‌های جهادی و مومنانه چیست، تصریح کرد: بسیاری از این کار‌های جمعی در بحران‌ها صورت می‌گیرد. آیه قرآن با تفسیر المیزان می‌فرماید که دستور خداست که در غیر بحران‌ها زندگی جمعی داشته باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
یکی از آشنایان در تابستان پارسال همسرش فوت شد و دو تا بچه کوچک و همسر جوانش از او باقی ماندند. مسلماً یک نفر نمی تونست مشکل رو حل کنه. اون یک نفر به همه فامیل و دوستان و آشنایانش خبر داد و با کار جمعی خدا رو شکر مشکل تا حدودی حل شد و حقوق و یارانه ای خانواده برقرار شد.
همه باید با هم کمک کنیم و مشکلات رو حل کنیم

متاسفانه بعضی از پولدارها خودشون رو ضامن نمی دونن برای کمک به مستضعفین
آخرین اخبار