فرماندار کوهبنان گفت: اولویت مدیران باید در مرحله نخست، جذب بودجه و هزینه‌کرد اعتبارات برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام باشد.

اولین جلسه کمیته برنامه ریزی کوهبنان طی امسال به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه و بودجه استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: طی پارسال، درصد تخصیص‌ها به شهرستان در بحث ملی بیشتراز ۶۸ درصد و استانی بیش از ۶۷ درصد بوده که برای تحقق بیشتر تلاش و مساعدت همگان را می‌طلبد.

او افزود: تمامی مدیران ادارات و دستگاه‌های مرتبط باید در راستای تحقق برنامه‌های کمیته برنامه ریزی و جذب اعتبارات ابلاغی ملی و استانی تلاش کنند.

توکلی تصریح کرد: هر اندازه مدیران اجرایی شهرستان در جذب اعتبارات فعال‌تر باشند، بودجه بیشتری می‌توانند جذب کنند، لذا جا دارد اولویت مدیران در مرحله نخست، جذب بودجه و هزینه‌کرد اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام باشد.

فرماندارکوهبنان درادامه با اشاره به اعتبارات ملی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند، سهم شهرستان را اخذ کنند تا به روند رو به رشد شاخص‌های توسعه شهرستان بیافزایند.

او خواستار پیگیری جدی مدیران شهرستانی با هماهنگی ادارات کل در بحث مبادله موافقت نامه‌ها شد و افزود: با توجه به شرایط خاص و مشکلاتی که در بحث اعتبارات وجود دارد، انتظار می‌رود در اجرای پروژه‌ها، جذب به موقع اعتبارات، نظارت و کنترل بر انجام پروژه‌ها توسط کمیته فنی و کارگروه فنی ادارات مدنظر قرار گیرد.

غنی پور معاون برنامه و بودجه استان کرمان نیز ابراز داشت: سال ۱۴۰۱ میانگین جذب بودجه شهرستان حدود ۷۰ درصد بود که فقط در بخش کوچکی اوراق مشارکت داشتیم و در حقیقت پارسال تخیص بودجه شهرستان کوهبنان اکثرا نقدی بود.

او افزود: باید مناقصه‌ها برگزار و قرارداد‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال منعقد شود تا بودجه در زمان خود جذب و کار‌ها از سرعت و پیشرفت بهتری برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار