استان خراسان شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر گفت: استان خراسان شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

محمد رضا حسین نژاد که به شهرستان اسفراین سفر کرده بود گفت: یکی از طرح‌های احداث مسکن ملی، طرح ۱۸۸ واحدی ساریگل اسفراین است که ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

او  گفت: در مرحله اول پایش متقاضیان مسکن ملی خراسان شمالی، ۲۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شدند که از سال ۱۴۰۱ تا کنون عملیات ساخت ۱۸ هزار و ۶۶۰ مسکن در همه شهرستان‌های استان آغاز شده که پیشرفت متفاوت دارند.

به عنوان نمونه، هم اکنون طرح ۱۸۸ واحدی ساریگل ۸۰ درصد پیشرفت دارد و در شهرستان بجنورد هم تا کنون ۴۴ واحد واگذار شده است.

به گفته استاندار تا حدود ۲ ماه دیگر، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در اسفراین، با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری و تحویل متقاضیان می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های خراسان شمالی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تاکید رییس جمهور سعی شده زمین‌ها آماده و به صورت واحد خود مالکی و یا آپارتمانی ساخته شود، افزود: در برخی شهرستان‌ها همچون اسفراین، جاجرم و گرمه، برخی واحد‌ها به صورت خودمالک و ویلایی به متقاضیان اعطا می‌شود.

او  گفت: در شاخص پیشرفت مسکن ملی رتبه ۴ داریم که با این سرعت در آینده نزدیک، این رتبه ارتقا می‌یابد.

محمد رضا حسین نژاد گفت: تلاش میکنم تا ۲ سال آینده بخش اعظمی از ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد در دست احداث، بهره برداری و تحویل متقاضیان شود.
ساخت سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی و در مجموع ۴۸ هزار واحد در مدت ۴ سال در خراسان شمالی برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.