یک مقام وزارت خارجه آمریکا ضمن مهم خواندن توافق ایران و عربستان گفت واشنگتن از نزدیک این جریان را دنبال می‌کند.

باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک می‌گوید توافق جدید بین عربستان و ایران رخدادی «بسیار مهم» است و دولت بایدن از نزدیک تحولات بین دو کشور را دنبال می‌کند.

به گزارش نشنال نیوز، این مقام آمریکایی می‌گوید توافق میان ایران و عربستان، «تنش‌زدایی است نه مصالحه یا صلح. اما به نظر می‌رسد که ابعاد آن از تنش زدایی گسترده‌تر است.»

وی در ادامه مدعی شد آمریکا از این توافق حمایت می‌کند و دولت بایدن از زمان سر کار آمدن به دنبال رفع تنش در روابط کشورها بوده است. او ادعا کرد امیدوار است این توافق  به پایان جنگ در یمن منجر شود.

مذاکرات ایران و عربستان که طی دو سال گذشته در جریان بود، اسفندماه امسال سرانجام به نتیجه رسید و دو کشور با میانجیگری چین تنش‌زدایی در روابط خود را آغاز کرده و روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند. در همین راستا قرار است سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پس از پایان ماه رمضان به عربستان سفر کند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز می‌گوید تهران هم از ملک سلمان، پادشاه عربستان برای بازدید از ایران بطور رسمی دعوت کرده است.

رویترز به تازگی گزارش داده است که نزدیکی روابط دو کشور و تغییر موازنه قدرت در منطقه، نفوذ غرب را کاهش داده و اکنون این کشور‌ها تلاش می‌کنند منافع امنیتی خود در غرب آسیا را حفظ کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
بایدن چی رو دنبال می کنه ؟؟؟؟؟
آره موجودات خیالی دوروبرش رو خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
افرادخودسری‌که‌سفارت‌وکنسولگری‌عربستان‌رااتش‌زدنددراصل‌‌ اموال‌ایرانواتش‌زدندچون‌ایران‌بایدانهاراباسازی‌کندباپول‌ایران‌ومی‌‌ گندماغیرتی‌هستیم‌شماهادروغ‌گوهستیدوجنایتکاراگرغیرت‌اسلامی‌ داریدتفنگ بدست بگیریدوبریداسراییل‌بجنگیدشماجنایتکارهستید‌ وکمترین‌حکم‌شماخیانت‌بکشورواعدام‌است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اصلا امریکاییها در جریان نبودند و غافلگیر شدند و به طور کلی کار از دست امریکاییها خارج شده ولی به دروغ وانمود میکنند که....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
رابطه ایران و عربستان دارای قدمتی 1400 ساله است و از آن زمان تا الی یومنا هذا ادامه دارد. هیچ جای شگفتی و تعجب و اناویع و اقاسیم احساسات دگرگونه نیست.
Netherlands
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
از بسیار مهمم یه فرسخ اونورتر یعنی ممکن شدن غیر ممکن
Netherlands
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
معلوم نیست از چی ما ترسیدن که با ما میخوان کنار بیان
آخرین اخبار