قائم مقام شهرداری کرمانشاه از کتابت قرآن توسط شهروندان کرمانشاهی برای اولین بار در کشور خبر داد.

برومند نامداری قائم مقام شهرداری کرمانشاه در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه، با اشاره به برپایی این نمایشگاه با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، گفت : زیرساخت‌های برپایی این نمایشگاه توسط شهرداری کرمانشاه فراهم شده و غرفه‌های متعددی را هم سازمان فرهنگی شهرداری برپا کرده است.

وی یکی از برنامه‌های شاخص این نمایشگاه را انجام کتابت قرآن شهروندی عنوان کرد و افزود: شروع این طرح از نمایشگاه قرآن و عترت خواهد بود و این طرح در ادامه در فرهنگسرای شهید سلیمانی که مرکز دارالقرآن سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری است، پیگیری می‌شود.

این مسئول گفت: در این طرح هر شهروندی که به نمایشگاه قرآن و یا بعد‌ها به فرهنگسرای شهید سلیمانی مراجعه کند، در صورت علاقمندی کتابت یک صفحه قرآن را برعهده می‌گیرد.

وی افزود: برنامه داریم که این قرآن شهروندی که به دست شهروندان کرمانشاهی نگارش می‌شود را به امام جمعه کرمانشاه تحویل داده که از سوی مردم کرمانشاه به مقام معظم رهبری اهدا کنند.

نامداری گفت: در این طرح تمام افراد در هر سن و سالی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشند، می‌توانند شرکت کنند.

قائم مقام شهرداری کرمانشاه از برپایی غرفه "سینما قرآن" هم در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این غرفه فیلم‌هایی با موضوعات قرآنی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: کرسی تلاوت در یکی دیگر از غرفه‌ها برپا کرده ایم و روزانه حدود ۱۰۰ دانش آموز در این برنامه شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه بحث آموزش‌های شهروندی قرآنی را هم در دستور کار قرار داده ایم.

نامداری با اشاره به مشارکت گروه‌های جهادی در این نمایشگاه با همکاری شهرداری کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه در غرفه‌ای دوخت "رایگان" چادر برای بانوان انجام می‌شود .

برچسب ها: شورای شهر ، قرآن کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.