طرح عفاف و حجاب در خراسان جنوبی آغاز شده و در این طرح با ناقضان قانون برخورد می‌شود.

طرح عفاف و حجاب از روز گذشته در خراسان جنوبی آغاز شده است.

ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه ها، اصناف، علوم پزشکی، شهرداری‌، استانداری و نیروی انتظامی در این طرح مشارکت دارند.

این دستگاه‌ها باید عملکرد تور‌های گردشگری و اماکن تفریحی، ویژگی‌های پوشش ایرانی، رعایت عفت و حیا و استفاده نکردن از پوشش‌های زننده در دانشگاه‌ها را با کمک گزارشات مردمی رصد کنند.

شهرداری و استانداری نیز موظفند با مهیا کردن محیط های ورزشی و تفریحی و اماکن عمومی کافی مخصوص بانوان جهت گذراندن اوقات فراغت بانوان و برخورداری از آزادی عمل در رعایت حجاب عمل کنند.

هدایت ناقضان قانون به سمت قانون

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس درخواست‌های مردم و اجرای قانون، از مدتی پیش تذکرات لسانی در حوزه حجاب صورت گرفته و از دیروز طرح عفاف و حجاب در استان اجرایی شده است.

او افزود: نیروی انتظامی استان عهده دار اجرای قانون است و طرح عفاف و حجاب را انجام می‌دهد.

طالبی اظهار کرد: افرادی که رعایت قانون را نداشته باشند و براساس مقررات اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی عمل نکنند، به مراجع قضایی هدایت خواهند شد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در خصوص اجرای این طرح بیان کرد: اجرای این طرح را در ۳ حوزه خودرو، اصناف و اماکن عمومی بر عهده داریم.

او ادامه داد: با استفاده از تجهیزات هوشمند و روش‌های فنی شناسایی افرادی را در دستور کار خواهیم داشت که نسبت به کشف حجاب اقدام می‌کنند.

خدادادی سخنگوی اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز با اعلام آمادگی اتاق اصناف برای اجرای این طرح گفت: از تمامی دستگاه‌های دخیل در این امر تقاضا می‌کنیم تا ما را همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.