امام جمعه کوهبنان گفت: شهید آوینی به نماز اول وقت اهمیت می‌داد و برخورد خوب با خانواده، خوش رفتاری را سرلوحه امورات خویش قرار می‌داد.

رئیس اداره ارشاد کوهبنان به همراه مسئول فرهنگی سپاه، مسئول بسیج هنرمندان و جمعی از هنرمندان شهرستان با امام جمعه شهر کوهبنان دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه امام جمعه کوهبنان گفت: شهید آوینی در بحث روایات فتح زحمات فراوانی را متحمل شد روز‌ها و حوادث شیرین و تلخ دوران دفاع مقدس را به تصویر کشید.

او ابراز داشت: شهید آوینی در سال ۷۲ به آرزوی خود که شهادت در راه خدا بود رسید شهیدی که به نماز اول وقت اهمیت می‌داد و برخورد خوب با خانواده، خوش رفتاری را سرلوحه امورات خویش قرار می‌داد. 

حجت الاسلام مرتضی جعفری افزود: ۲۶ فروردین اولین روز فرمان مبارزه با کشف حجاب است در حالی که حجاب شرعی، قانونی و از ضروریات دین مبین اسلام است.

امام جمعه کوهبنان گفت: انسان باید حریم خود را در امورات زندگی حفظ کند زنان با رعایت حجاب و عفاف از آزادی و امنیت بیشتری برخوردار هستند.

او ابراز داشت: هنرمندان در کنار فعالیت‌های هنری باید همواره خدا را حاضر و ناظر بدانند سعی کنند حریم‌ها را رعایت نمایند.

حجت الاسلام جعفری افزود: برای استقرار انقلاب اسلامی خون‌ها ریخته شده و اسارت‌ها صورت گرفته است همگان در حفظ نظام اسلامی نقش دارند.

او ادامه داد: بسیاری از افراد در نظام اسلامی شهرت و جایگاه پیدا کردند لذا باید با تمام وجود با رفتار، گفتار و کردار خود از نظام اسلامی که حق است دفاع کنند.

در ادامه این دیدار رئیس اداره ارشاد کوهبنان گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت ایام شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی از ۲۰ تا ۲۷ فروردین است.

او ادامه داد: شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی مستندساز و نویسنده برنامه روایت فتح است که تلاش‌ها ومبارزات و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشته است.

ریئس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کوهبنان افزود:ما باید از رفتار شهدا الگو بگیریم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در ادامه هنرمندان درخصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های خود توضیحاتی ارائه نمودند.

برچسب ها: شهدا ، فعالیت فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار