ایجاد گذرگاه صادراتی جدید در مرز پاکستان و افغانستان

کمیته روابط اقتصادی حکومت مرکزی پاکستان از ارتقاء مسیر مواصلاتی «انگور اده» به گذرگاه صادراتی خبر داد.

کمیته روابط اقتصادی کابینه حکومت مرکزی پاکستان در آخرین جلسه‌اش ارتقای مسیر «انگور اده» را به گذرگاه صادراتی به افغانستان و نیز از طریق این کشور به کشورهای آسیای میانه تصویب کرد.

رادیو دولتی پاکستان با انتشار این خبر افزود: در نشست این کمیته به ریاست اسحاق دار وزیر مالیه پاکستان همچنین تصمیم گرفته شد گمرک این منطقه نیز بازسازی شود.

مسیر مواصلاتی «انگور اده» در ولسوالی «برمل» ولایت پکتیکا و در 35 کیلومتری شهر وانۀ وزیرستان جنوبی پاکستان قرار دارد.

در حال حاضر مبادلات ترانزیتی و تجاری بین افغانستان و پاکستان از طریق گمرک‌های تورخم، سپین بولدک – چمن، غلام خان و دند پتان(خرلاچی) انجام می‌شود.

در دولت قبلی پاکستان جلسات زیادی برای ارتقای «انگور اده» به مسیر صادراتی برگزار شد، اما منجر به تصمیم‌گیری نهایی نشده بود.

گفتنی است صادرات زغال سنگ از افغانستان به پاکستان بیشتر از طریق بنادر مرزی جنوب شرق این کشور انجام می‌شود. همچنین پاکستان برای صادرات به افغانستان و نیز از طریق این کشور به آسیای میانه، از مسیرهای غلام خان و دند پتان (خرلاچی)، بندر تورخم و سپین بولدک – چمن استفاده می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، انتقال کالاهای تجارتی بین پاکستان و کشورهای آسیای میانه از طریق افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار