توافق جدید تجاری پاکستان و افغانستان در اسلام آباد

وزیر بازرگانی فدرال پاکستان و وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با یکدیگر برای رفع موانع تجاری بین دو کشور توافق کردند.

سید نوید قمر وزیر بازرگانی فدرال پاکستان و نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با یکدیگر بر لزوم ساده‌سازی و تسهیل رویه‌های تجاری برای کاهش تنگناها و اطمینان از محیطی مساعد برای روابط دوجانبه تأکید کرده‌اند. 

هیئت‌های اقتصادی دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف از جمله همکاری گمرکی، مدیریت مرزها، کاهش تعرفه‌ها و مسائل مربوط به صنایع دارویی و گوشتی گفتگوهای مفصلی انجام دادند و هر یک از طرفین نیز تعهد خود را به تقویت روابط تجاری و رسیدگی به چالش‌های پیش آمده در روابط دوجانبه ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، مقامات دو کشور با تأکید بر اهمیت فرآیندهای گمرکی روان و مدیریت کارآمد مرزها برای تسهیل تجارت و تقویت همکاری‌های اقتصادی، خواستار افزایش حجم تجارت و گسترش دامنه کالاهای مبادله شده بین پاکستان و افغانستان شدند. 

مقامات افغانستانی و پاکستانی با تأکید بر لزوم اهمیت تنوع بخشیدن به تجارت فراتر از اقلام سنتی و کشف راه‌های جدید همکاری اقتصادی، مزایای بالقوه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک را که به افزایش فعالیت تجاری و رشد اقتصادی کمک می‌کند، تشریح کردند و متعهد شدند که برای ایجاد فضای تجاری مطلوب‌تر با یکدیگر همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار