کاهش ۲۴ درصدی مصرف گاز موتورخانه‌ها در مازندران

بهینه سازی موتورخانه ها، زمینه صرفه جویی ۲۴ درصدی در مصرف گاز این مشترکان را در مازندران فراهم کرد.

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت:طبق بررسی‌ها و اندازه گیری‌های انجام شده، بهینه سازی مصرف انرژی موتورخانه ها، زمینه صرفه جویی ۲۴ درصد در مصرف گاز این مشترکان را فراهم کرده که نشان از موفقیت این طرح در استان دارد.

او افزود: درحوزه بهینه سازی مصرف گاز موتورخانه ها، تاکنون ۲ هزار و ۴۴ واحد ثبت نام کردند که از این تعداد، قرارداد یک هزار و ۶۶۴ مشترک امضا و از سوی ۱۲ پیمانکار استان کار اجرایی با ۲۰ اکیپ انجام شده و ۶۷۶ مورد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مایلی رستمی با بیان اینکه درخصوص مدارس نیز طبق تفاهمنامه‌ای که با سازمان نوسازی انجام گرفته بود، موتورخانه ۷۸ مدارس استان بهینه سازی شده اند، گفت: اصلاح و ترمیم عایقکاری موتورخانه، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیر سختی آب برای مشترکان مشمول به طور رایگان انجام می‌شود.

او افزود: از ابتدای شروع طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها تاکنون بیش از ۵۲ میلیارد ریال به پیمانکاران مجری این طرح پرداخت شده است.

مایلی رستمی گفت: طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه ملی طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، با توجه به میزان مصرف گاز موتورخانه، مشمول پرداخت کمک هزینه اصلاح و بهینه سازی آن تا سقف یارانه تخصیصی توسط شورای اقتصاد همه هزینه‌ها رایگان است.

او با بیان اینکه زنگ مصرف بهینه گاز برای بهینه‌سازی ۱۲۰۰ موتورخانه در مازندران در سال ۱۴۰۲ به صدا درآمد، افزود: در سال جدید جذب ۳۰۰ هزار میلیون ریال بودجه برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.