اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای به دلیل تقویت شرایط ناپایدار و احتمال بارش شدید باران، پس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اقدام به صادر کردن هشدار سطح قرمز کرد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : ارتقای سطح هشدار هواشناسی از نارنجی به قرمز در پی تقویت سامانه ناپایدار در جو منطقه و احتمال بارش شدید باران به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان انجام گرفته است.

سعید قاسمی افزود: برهمین اساس و پیرو هشدار سطح نارنجی بارش سامانه مذکور به ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان سنگین خواهد بود.

وی یادآور شد: شروع فعالیت این سامانه از صبح چهارشنبه تا صبح پنجشنبه خواهد بود که با بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ همراه خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برهمین اساس جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی از راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی می‌شود.

قاسمی نسبت به لایروبی و پاک سازی کانال ها، آب‌روها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، کنترل حجم آب سدها، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

وی تاکید کرد: وزش باد حاصل از این سامانه که طی ساعاتی از امروز و فردا (چهارشنبه) شدید خواهد بود؛ علاوه بر گردوخاک محلی، ممکن است بتدریج سبب نفوذ غبار به جو استان شده هوا را عمدتاً در نیمه غربی غبارآلود کند.

قاسمی افزود: این سامانه با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلاب‌های محلی همراه می‌گردد که در صبح جمعه و در نواحی سردسیر، ممکن است به شکل رگبار برف نیز مشاهده شود.

وی افزود: دمای هوا از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده روندی رو به کاهش می‌یابد. کاهش دما در روز‌های جمعه و شنبه، بخصوص در نواحی سردسیر محسوس خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.