معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از شناسایی چند نقطه مستعد برای ساخت سد‌های زیرزمینی در استان خبر داد.

محمد راستین معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: اجرای طرح‌های مرتبط با سد‌های زیرزمینی نیازمند اجرای طرح‌های مطالعاتی و مکان یابی دقیق‌تر است.

وی با بیان اینکه سد‌های زیرزمینی در مناطق کم آب و خشکی همچون کشورمان مناسب است، افزود: در حقیقت سد‌های زیرزمینی سازه‌هایی هستند که به غنای ذخایر آبی در زیرزمین کمک شایانی می‌کنند.

وی وسعت عرصه‌های منابع طبیعی این استان را افزون بر پنج میلیون و ۵۰۰ هکتار برشمرد و گفت: بیش از دو میلیون از این عرصه‌ها سیلخیز است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از در اولویت بودن اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و گفت: فعلا کار مطالعاتی برای یک میلیون هکتار از این وسعت دو میلیون هکتاری در اولویت کاری اداره کل آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۵۳ حوضه آبخیز استان طرح مطالعاتی تهیه شده است، افزود: خوشبختانه در این دولت توجه خوبی به طرح‌های آبخیزداری شده و با اعتبارات خوبی که داده شده در سالیان اخیر اقدامات شاخصی در استان انجام شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از پیش بینی کرد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۵۳ طرح مطالعه شده فعلی به اعتباری افزون بر ۲۰۰۰میلیارد تومان نیاز وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات بیشتر به طرح‌های مطالعاتی و آبخیزداری توجه بیشتری به این اقدام زیرساختی در استان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.