مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: صدور مجوز‌های خانگی در استان قزوین طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود در سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است.

عین الله کشاورز ترک  مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین از صدور چهار هزار و ۲۰۴ مجوز مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: صدور مجوز‌های خانگی در استان قزوین طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود در سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است.

کشاورز ترک گفت: یکی از سیاست‌های مهم این اداره کل که از سوی وزارتخانه در زمینه اشتغالزایی هم مورد توجه قرار گرفته، توسعه و تقویت کسب و کار‌های خانگی و بالابردن سهم این مشاغل در سطح استان‌ها است.

به گفته وی، جامعه هدف متقاضیان اینگونه مجوز‌ها بانوان، جوانان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار هستند و راهکاری منعطف و کم هزینه برای راه اندازی کسب و کار‌ها نیز به شمار می‌رود.

کشاورز ترک خاطرنشان کرد: آموزش، توانمندسازی، حمایت مالی، اتصال به بازار‌های فیزیکی و مجازی صاحبان این مشاغل از جمله فعالیت‌های دبیرخانه مشاغل خانگی مستقر در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این اداره کل بوده که در سال جاری و با همراهی جهاد دانشگاهی استان نیز به طور مستمر و اثربخش صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا نمایشگاه‌های متعدد مشاغل خانگی در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف تشکیل یافته که در توسعه این نوع از کسب و کار‌ها بسیار موثر بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تاکید کرد: در راستای گسترش چنین کسب و کار‌هایی بدون شک سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر فرهنگ و ارشاد، جهاد کشاورزی، صمت، بنیاد شهید، میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، کمیته امداد، جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز نقش آفرین بوده و می‌توانند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای این سیاست نقشی اساسی ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.