زیرسازی حدود ۷۰ درصد از مسیر قطار پُرسرعت اصفهان-قم-تهران در حد فاصل محور قم - اصفهان به پایان رسیده است.

علیرضا صلواتی مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای روسازی و ریل‌گذاری این مسیر در حال اجراست، گفت: زمینی به مساحت حدود ۷۵ هکتار مجاور شهر اصفهان برای احداث کارگاه‌های مختلف مانند تولید قطعات بتونی و جوش ریل تحویل گرفته شده است.

او افزود: حدود هزار و ۶۵۰ نفر و ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۶ قطعه در این طرح فعالیت دارند و هم اکنون مانعی از نظر معارضات ملکی و تأسیساتی ندارد.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: تاکنون حدود چهار میلیارد یوآن برای طرح قطار پرسرعت اصفهان-قم-تهران هزینه شده است.

طول کل مسیر طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان-قم ۲۴۵ کیلومتر است. این خط ریلی از نزدیکی ورزشگاه نقش‌جهان در اصفهان آغاز می‌شود و پس از گذر از قم به ایستگاه شهر آفتاب و در نهایت ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران می‌رسد.

با بهره‌برداری از قطار پرسرعت، مسیر اصفهان- تهران با سرعت متوسط ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۰ تير ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
قطار سریع السیر تهران کرمانشاه از ملایر عبور کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
راه اندازی قطار سریع السیر اراک - قم از جمله طرح های بزرگ ریلی است که با مشارکت راه آهن ایران و ایتالیا به انجام می رسد و هم اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
ساخت راه آهن پرسرعت و برقی قم ساوه در دستور کار قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۲
اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن سراسری از طریق ایستگاه سواریون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۲
احداث قطار حومه ای اراک شهرجدید مهاجران ضروری است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
اتصال ایستگاه راه آهن ملایر به ایستگاه راه آهن همدان با احداث خطوط راه آهن جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۲
راه آهن اراک قم تهران ۲ خطه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۲
ایستگاه قطار ساوه در مسیر ریلی تهران جنوب ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
مطالعات این طرح و شناسایی پیمانکار چینی اون توسط استانداری خراسان انجام شد و سال 85 برای تصویب بردن مجلس ولی اونجا یک عده لابی کردن و طرح را تبدیل کردند به مشهد تهران قم به اسم پروژه حرم تا حرم و بعدش باز تغییرش دادن به مشهد تهران قم و اصفهان و آخرش پروژه را دزدیدند و از اصفهان شروع کردند ...
متاسفانه تا وقتی بی عدالتی تو کشور حاکم باشه مناطق دور از مرکز سرشون کلاه میره ...
ان شالله کوفتشون بشه . و مثل فولاد مبارکه از بوشهر منتقل کردند به اصفهان و آب زاینده رود را خشک کرد این پروژه هم وبال گردنشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
بزک نمیر بهار بیاد خربزه خیار بیاد؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۴:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
تولید ریل ملی در تمام کارخانجات فولادی کشور و ساخت همه قطعات مؤرد نیاز از جمله واگنها و لکوموتیو از صفر تا صد خودی و ایرانی و با تولید انبوه میباید باشند تا این خط برقی و پر سرعت را دو و یا چند خطه و به شیراز و استان فارس و سواحل جنوب گسترش یابد