علیرضا صلواتی مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزیها برای روسازی و ریلگذاری این مسیر در حال اجراست، گفت: زمینی به مساحت حدود ۷۵ هکتار مجاور شهر اصفهان برای احداث کارگاههای مختلف مانند تولید قطعات بتونی و جوش ریل تحویل گرفته شده است.
او افزود: حدود هزار و ۶۵۰ نفر و ۱۵۰ دستگاه ماشینآلات در ۶ قطعه در این طرح فعالیت دارند و هم اکنون مانعی از نظر معارضات ملکی و تأسیساتی ندارد.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: تاکنون حدود چهار میلیارد یوآن برای طرح قطار پرسرعت اصفهان-قم-تهران هزینه شده است.
طول کل مسیر طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان-قم ۲۴۵ کیلومتر است. این خط ریلی از نزدیکی ورزشگاه نقشجهان در اصفهان آغاز میشود و پس از گذر از قم به ایستگاه شهر آفتاب و در نهایت ایستگاه مرکزی راهآهن تهران میرسد.
با بهرهبرداری از قطار پرسرعت، مسیر اصفهان- تهران با سرعت متوسط ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی میشود.
متاسفانه تا وقتی بی عدالتی تو کشور حاکم باشه مناطق دور از مرکز سرشون کلاه میره ...
ان شالله کوفتشون بشه . و مثل فولاد مبارکه از بوشهر منتقل کردند به اصفهان و آب زاینده رود را خشک کرد این پروژه هم وبال گردنشون بشه