استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان مرکز صادرات و واردات است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و فرآوری محصولات تاثیرگذار باشد.

 محمد کرمی امروز در حاشیه بازدید از کارخانه آرد کنگان با اشاره به اینکه تورم در صورت عدم تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود، اظهار داشت: اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد شاهد تورم خواهیم بود و اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، تولید دچار مشکل می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به حاضرین در این دیدار؛ با اشاره به اهمیت سلامت افراد جامعه بیان داشت: کار شما، چون با سلامت و تغذیه افراد جامعه در ارتباط است، بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه امروز بدون هماهنگی قبلی بازدید از این کارخانه انجام شد، اذعان کرد: وضعیت بهداشتی محیط کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است و این کارخانه وضعیت بهداشتی مناسبی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین توسط فعالان صنعتی تصریح کرد: تکنولوژی هر روز در حال تغییر است و دستگاه‌های مورد استفاده باید به‌روزرسانی شود، زیرا تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصولات تولیدی دارد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت سیلو‌ها بیان داشت: فرآوری گندم و خرید گندم از کشور‌های همسایه و تولید آرد مرغوب و صادرات این محصول، سبب افزایش رونق اقتصادی در سطح استان می‌شود.

کرمی با اشاره به صادرات کیک و کلوچه تولیدی استان‌های دیگر از مرز‌های سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت می‌توانیم کارخانه‌های تولید کیک و کلوچه را در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به عدم آلودگی در این منطقه نسبت به مناطق دیگر کشور بیان داشت: می‌توانیم در زمینه تولید مرغ و فرآوری آن نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

استاندار با اشاره به کشت فراسرزمینی و معایب آن افزود: استان سیستان بلوچستان دارای زمین‌های مناسب و فراوانی برای کشت انواع محصولات است.

کرمی بیان داشت: باید با تمام توان از تولیدگنندگان حمایت و مشکلاتشان را مرتفع کرده و مردم را به عرصه تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

وی با اشاره به آیه شریفه‌ای از قرآن کریم در زمینه کم فروشی؛ بر لزوم زندگی سالم و رعایت حلال و حرام بر اساس اصول و تعالیم دینی در زندگی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.