مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۲۹۳ واقعه ولادت سال گذشته در لرستان به ثبت رسیده است .

 فریبرز امیری پریان مدیر کل ثبت احوال لرستان در جمع خبرنگاران در رابطه با وقایع چهارگانه لرستان در سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: سال گذشته در استان لرستان ۲۴ هزار و ۲۹۳ واقعه ولادت به ثبت رسید که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۳ (۵۳٫۶) مورد پسر و ۱۱ هزار و ۲۸۰ (۴۶٫۴) مورد دختر بوده است به طوری که به ازای هر ۱۱۵ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

او با بیان اینکه در هر ساعت تقریبا تولد ۳ نوزاد و در هر شبانه روز به طور متوسط تولد ۶۷ نوزاد در لرستان به ثبت رسیده است افزود: از این تعداد ۴۹۵ مورد دو قلو و ۱۱ مورد سه قلو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان عنوان کرد: در مجموع ۹۸٫۲ درصد از ولادت‌های ثبت شده لرستان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند.

او بیان کرد: در بحث متوفیان نیز سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۵ واقعه فوت به ثبت رسید که از این تعداد ۵ هزار و ۵۲۲ نفر مرد و ۴ هزار و ۸۳ مورد زن بوده و به‌طور متوسط در هر شبانه روز ۲۶ واقعه فوت در استان ثبت شده است.

امیری پریان در رابطه با آمار ازدواج و طلاق در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۱۲ مورد ازدواج در لرستان به ثبت رسید به طوری که در هر شبانه روز ۴۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸٫۶۱ سال و برای زنان ۲۳٫۴۵ سال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان اظهارداشت: در بحث طلاق نیز سال قبل ۳ هزار و ۹۶۳ مورد طلاق در لرستان به ثبت رسید؛ در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۱ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است.

او افزود: میانگین سن طلاق در لرستان برای مردان ۳۷٫۰۳ سال و برای زنان ۳۱٫۹۵ سال بوده است.

امیری پریان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با فراوانی نام در استان لرستان عنوان کرد: پنج نام اول پسران به ترتیب حسین (۴۱۵ مورد)، آراد (۳۶۲ مورد) امیر علی (۳۰۴ مورد)، آی‌هان (۲۹۲ مورد) و آریا (۲۵۹ مورد) بوده است.

او بیان کرد: بیشترین فراوانی پنج نام اول دختران نیز به ترتیب رستا (۴۰۹ مورد)، فاطمه (۳۲۹ مورد)، آوا (۲۴۳ مورد) هانا (۲۳۹مورد) و آوین (۲۲۹ مورد) بوده است.

 

برچسب ها: ثبت احوال ، نوزاد ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.