رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با میانگین ۴۸۷ میلی‌متر بارندگی و متوسط دمای ۸.۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر آذربایجان غربی در سال آبی جاری (از اول مهر تا پایان زمستان) شد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این مقدار بارش در سردشت در سال آبی جاری، در مقایسه با ۶۰۹ میلی متر بارندگی سال قبل ۲۰ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در سال آبی جاری چایپاره با میانگین بارندگی ۷۸ میلی متر، کم‌بارش‌ترین شهر آذربایجان غربی بود که بارش‌ها در این شهر در مقایسه با سال قبل ۲ درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در سال آبی جاری به طور میانگین ۱۶۷ میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که در مقایسه با ۱۹۲ میلی متر بارندگی سال قبل ۱۳ درصد کاهش و در مقایسه با ۲۰۹ میلی متر میانگین بارندگی بلند مدت ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص افزایش دمای هوا در استان در سال آبی جاری نیز ادامه  داد: میانگین دمای استان در این مدت ۶ درجه سانتی‌گراد ثبت شده که در مقایسه با میانگین ۵.۱ سانتی‌گراد سال قبل ۹ دهم درجه افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۱.۵ درجه افزایش یافته است.

محمدپور اضافه کرد: در سال آبی جاری سردشت گرمترین شهر استان بود که دمای این شهر نیز در مقایسه با ۷.۸ درجه میانگین سال قبل یک درجه افزایش و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۱.۵ درجه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی جاری تکاب سردترین شهر آذربایجان غربی بود افزود: میانگین دمای تکاب در این مدت ۱.۹ درجه سانتی گراد ثبت شده که در مقایسه با میانگین دمای سال گذشته سه دهم درجه سردتر و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۶ دهم درجه گرم‌تر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.