آیین بزرگداشت دومین سالگرد رحلت استاد محمد فولادگر مفسر و مدرس نهج البلاغه در اصفهان برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان گفت: به لطف خدا اصفهان دارای افراد زیادی همچون استاد فولادگر است که تاثیرات مثبتی در پرورش فکری مردم و به ویژه جوانان داشته و دارند.


او افزود: مرحوم استاد فولادگر در تربیت نفوس، تهذیب اخلاق، آشنایی مردم با عبارات امیرالمومنین و نهج البلاغه موثر بودند و قدردانی از این افراد قدردانی از راه آنهاست.


سید محسن صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هم در این مراسم با اشاره به اینکه از مرحوم استاد فولادگر ۲۰ جلد کتاب با موضوع تفسیر نهج البلاغه و معارف دینی به یادگار مانده، گفت: استاد فولادگر متواضعانه در متن مردم بود و با شناخت مخاطب در دانشگاه، حوزه علمیه، مساجد و مجالس مردمی، نهج البلاغه را تبیین و تفسیر می‌کرد.

استاد محمد فولادگر متولد سال ۱۳۰۴ در اصفهان علاوه بر داشتن تحصیلات حوزوی، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب بود. این مفسر نهج البلاغه، بیش از ۳۰ سال در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم به تدریس دروس عمومی و تخصصی حوزه معارف اسلامی مشغول بود.
استاد فولادگر از فعالان سیاسی در نهضت ملی شدن صنعت نفت و حمایت از آیت الله کاشانی بود.


برگزاری جلسات عقیدتی و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، ارتباط با مؤسسه‌های «در راه حق» و «اصول دین» قم، پاسخ به سؤال‌های مذهبی مردم و تربیت شاگردانی که هریک در دوران پیروزی انقلاب، مصدر امور اجرایی یا آموزشی و فرهنگی شدند، از جمله فعالیت‌های فرهنگی و علمی این استاد نهج‌البلاغه و مفسر قرآن بود.


استاد فولادگر ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ در ۹۶ سالگی دیده از جهان فروبست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.