وزیر اقتصاد و دارایی از افزایش ۳ درصدی سهم تسهیلات خرد خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی یکی از بانک‌های قرض الحسنه هم ۹۱ درصد افزایش یافته است.

آقای سید احسان خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی چند برنامه مشخص را امسال در دستور کا رخود قرار داده است، ابتدایی آن تسریع و فراگیر شدن سامانه صدور مجوز‌های کسب وکار است که از سال گذشته آغاز شده بود و تا امروز ۲۸۴  هزار کارآفرین و فعال اقتصادی در سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار ورود کرده اند. همچنین  اقدام جدید دیگری که انجام داده ایم  استفاده کردن از ظرفیت بازار‌های سرمایه است.

او افزود: برای تامین مالی تولید در کشور ما در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان  افزایش سرمایه دهیم  و در سال گذشته ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت‌های غیر دولتی و بورسی داشتیم که ۱۰۰ هزار میلیارد  نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.  

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، مسئله تامین مالی بخش‌های غیر دولتی است که ۹۰ هزار میلیارد  تومان در سال ۱۴۰۱ از طریق انتشار اوراق تامین مالی  صورت گرفت و دولت در سال ۱۴۰۱ استقراض کمتری انجام داد و فضا باز‌تر شد و امسال هم گواهی سپرده‌های کالایی امسال برای سرمایه گذاری‌های مولد اقتصادی فراهم می‌شود.

او گفت: طی رایزنی صورت گرفته با رئیس سازمان بورس مقرر شد ماهانه در پروژه‌های استانی حضور پید ا کنند و از طریق بازار سرمایه تامین مالی پروژه‌های استانی تکمیل شود و سهم تسهیلات خرد ۳ درصد افزایش پیدا کرده و تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر ۹۱ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین مدیریت مردم در سهام عدالت پر رنگ‌تر شود و این اقدام پیش از این توسط دستگاه‌های دولتی انجام می شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار