مدیر امور آب و فاضلاب زهک با اشاره به شناسایی بیش‌از ۳۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود، شناسایی و برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از انشعاب‌های غیرمجاز آب با جدیت دنبال می‌شود.

غلامحسین لکزائیان‌پور اظهارداشت: با افراد خاطی که اقدام به انشعاب‌گیری غیرمجاز از شبکه آب آشامیدنی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد خاطی به مراجع قانونی معرفی شدند، افزود: از ۳۰ پرونده مربوط به این افراد که اقدام به انشعاب‌گیری غیرمجاز از شبکه در سال قبل کرده‌اند تعداد ۹ مورد مختومه شده و مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان جریمه شدند؛ همچنین تعداد ۲۱ پرونده نیز در حال رسیدگی نهایی در مراجع قضایی قرار دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب زهک تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در منطقه و ضرورت بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود، در سالجاری با تشکیل تیم‌های اجرائیات و استفاده از پیمانکار در این خصوص، سعی بر آن است که شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز با سرعت بیشتری صورت گیرد و با افراد خاطی نیز برخورد شود.

به گفته وی؛ طی هفته اول سالجاری، ۱۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در سطح شبکه آب آشامیدنی شهرها و روستاهای شهرستان زهک شناسایی شده و مراحل ارجاع پرونده افراد خاطی به مراجع قضایی در حال انجام است.

لکزائیان‌پور ادامه داد: متاسفانه با وجود کمبود منابع آبی و افت فشار آب در نقاط بالادست شبکه، از ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز شناسایی شده در سالجاری، ۹ فقره آن جهت آبیاری فضای سبز و گلخانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی از برخورد شدید با افرادیکه اقدام به انشعابگیری و برداشت غیرمجاز از شبکه لوله کشی آب آشامیدنی، جهت مصارف کشاورزی، فضای سبز و شیلات می‌کنند خبر داد و گفت: تعامل خوبی بین امور آب و فاضلاب و دادسرای عمومی و انقلاب زهک وجود دارد و دادستان شهرستان و نیروی انتظامی همکاری خوبی با شرکت آب و فاضلاب دارند.

مدیر امور آب و فاضلاب زهک خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی همه ما باید تلاش کنیم تا از آب لوله‌کشی به‌نحو مطلوب استفاده شود و از مشترکان عزیز درخواست می‌شود، با معرفی افرادیکه اقدام به برداشت غیرمجاز آب از شبکه می‌کنند، شرکت آب و فاضلاب را یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار