استاندار لرستان گفت: ۱۲ فروردین در تاریخ ایران روزی تعیین کننده و از ایامی است که به تعبیر امام (ره) یوم الله لقب می‌گیرد.

فرهاد زیویار در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی افزود: ملت عزیز ایران اسلامی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود، حوادث و بزنگاه‌های سترگی را دیده و صفحات خاصی از تاریخ بشری را رقم زده است.

وی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در سده اخیر شاهد کشاکش‌ها و رنج‌ها و ظلم‌هایی بوده که استعمارگران مستکبر بر ضمیر ایرانیان جاری کرده اند و گاه پاره‌ای از ایران را جدا کرده و گاه مجاهدان و علما و آزادگان این وطن را در غل و زنجیر کردند، تاریخ ایران اسلامی در سده‌های معاصر سراسر عبرت و محنت است.

زیویار افزود: از آنجا که اراده الهی بر عزت این سرزمین قرار گرفته و حب به خاندان عصمت و طهارت در نهان خانه دل مردمان ایران سکنی گزیده است، طلوع انقلاب اسلامی به زعامت، سید جلیل القدری که، چون نیایش علی مرتضی (ع)، شجاعت را با حکمت و اخلاص در وجود خویش یک جا داشت، بالاخره ایران را پس از صد‌ها سال به عزت الهی رساند.

وی اظهار کرد: اینکه به فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب حضرت امام (ره)، اصرار بر برگزاری همه پرسی برای تعیین نوع حکومت دارند و ملت با صندوق رأی، برای خویش جمهوری اسلامی را رقم می‌زنند، نشان از جایگاه رفیع رأی ملت و اشاره به شیوه جدیدی از مردم سالاری است که به تعبیر مقام معظم رهبری، مردم سالاری دینی لقب گرفت.
وی بیان کرد: فرا رسیدن ۱۲فروردین هر ساله ضمن یادآوری راهی که ملت ایران پیموده است، نشان دهنده افقی نورانی از آینده ایست که عزت و سر افزاری ایران اسلامی عالمگیر شده و سایر ملل نیز به تأسی ملت ایران، از خوف و وابستگی به مستکبران عالم رهایی یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.