تامین کامل اعتبار پروژه راه‌آهن خرم‌آباد/ مسیر ریلی خرم‌آباد- اندیمشک در اردیبهشت کلنگ‌زنی می‌شود

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه کلنگ‌زنی مسیر ریلی خرم‌آباد به اندیمشک توسط قرارگاه خاتم انجام خواهد شد.

 احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن لرستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امید که خداوند توفیق دهد در این ایام پرفضیلت خدمت‌گذار خوبی برای مردم لرستان و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

او بیان کرد: در مباحث راه‌آهن بر کسی پوشیده نیست که یکی از زیرساخت‌های مهم که سبب رشد، توسعه و رونق یک منطقه می‌شود، وجود شبکه ریلی است که از دیرباز در لرستان با مردم عجین است.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه تا کنون مرکز استان نتوانسته از این ظرفیت مهم بهره‌مند شود، افزود: در بحث مسافری و ریلی راه‌آهن لرستان حائز اهمیت است.

دالوند بیان داشت: اگرچه یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای مسافرت از طریق شبکه ریلی است، اما در حوزه بار آن‌گونه شایسته است از ظرفیت راه‌آهن لرستان استفاده نشده است.

او بر اتصال به مسیر ریلی جنوب کشور تاکید و تصریح کرد: اگرچه شبکه اتصال راه‌آهن دورود به خرم‌آباد از گذشته شروع شده بود، اما به دلایل مختلف چند سالی این پروژه متوقف شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: به همت دولت سیزدهم و تلاش‌های مکرر مدیریت ارشد استان این مهم به نتیجه رسید و این پروژه مهم به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور در خرم‌آباد آغاز به کار کرده است.

دالوند با بیان اینکه از میان چندین قرارداد شبکه ریلی متوقف شده در سازمان برنامه و بودجه، تنها قرارداد ریلی لرستان از سازمان برنامه خارج شده است، افزود: موضوع مهمتر بحث اعتباری بود که تا پایان پروژه منابع مالی از محل‌های متفاوت تامین و بخش‌هایی از آن نیز ابلاغ شده است.

او تصریح کرد: این اعتبار ابلاغ شده در تاریخ قبل و بعد از پروژه‌های عمرانی لرستان سابقه نداشته است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به فعالیت ۹ کارگاه پروژه احداث راه‌آهن دورود-خرم‌آباد، افزود: تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده کلنگ‌زنی ادامه مسیر یعنی خرم‌آباد به اندیمشک توسط قرارگاه خاتم انجام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام بروجرد صاحب ندارد . پس مسیر بروجرد چه می شود . راستی تفرقه بینداز و حکومت کن خیلی به مردم بروجرد جفا کرده . ای کاش فقط یک نماینده داشتیم تکلیف مشخص می شد . نمایندگان بروجرد مشغول طرح های کلان جهانی و تکمیل جداول روستایی هستند پروژه راه آهن مربوط به آنها نمی شود