امام جمعه مشهد گفت: در جمهوری اسلامی ایران، حجاب، قانون است و بنابراین بی‌حجابی، مصداق دین شکنی و قانون‌گریزی است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان، از زائران و مجاوران رضوی خواست حرمت دین را در روز طبیعت حفظ کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: بی‌حجابی و روزه خواری در ملأعام، مصداق لگد زدن به سفره ضیافت‎الله است و اگر این عمل صورت گرفت، دیگر نمی‌توان در شب‌های قدر «بِکَ یا الله» گفت.
 
وی امر به معروف و نهی از منکر را بهترین عمل در نزد پروردگار دانست و تاکید کرد: اگر شما در منظر خود، تجاهر به فسق مشاهده کردید، به‌عنوان یک عبادت ارزشمند در ماه مبارک رمضان به فرد تذکر دهید؛ حتی اگر با شما برخورد بدی شد و رنج بردید.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به فرارسیدن دوازدهم فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی، گفت: فردا دو خصوصیت دارد که یکی از آن‌ها، روز جمهوری اسلامی و سالگرد مناسبتی است که در آن، بیش از ۹۸ درصد از مردم، به این نظام رأی دادند.
 
آیت الله علم الهدی افزود: در این باره ذکر یک نکته خطاب به جوانان، ضروری است؛ این‌طور نیست که جوانان ما مقهور اراده پدرانشان باشند که در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی رأی دادند.
 
وی ادامه داد: نظام اسلامی متحجر نیست که همه‌چیز را محدود به نسل گذشته انقلاب بداند، بلکه در قالب حکمرانی مدبرانه و مدیریت قاطع و مصلحت‌اندیش برای جامعه، اگرچه به اصول خود پایبند است، اما با همه موقعیت‌هایی که برای او پیش می‌آید، خود را وفق می‌دهد.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در رأس این نظام، به جای مزدوری برای استکبار، توجه به خواست مردم قرار دارد، افزود: جمهوری اسلامی آن است که فقط در یک سال، نعمت برق را به بیش از ۸۰ هزار روستای کشور رساند، این نمونه‌ای از خاصیت نظام جمهوری اسلامی است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، خطاب به جوانان و قشر نخبگانی جامعه تأکید کرد: شما تحصیل‌کرده و اهل فکر و اندیشه هستید و برمبنای مطالعه و تحقیق، می‌توانید دستاورد‌های این نظام ۴۵ ساله را با دو هزار و ۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی مقایسه کنید؛ بنابراین اگر شما جوانان‌هم بخواهید در عصر حاضر به نظامی رأی بدهید که منطبق با خواسته‌هایتان باشد، بازهم به این نظام رأی خواهید داد.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و تقارن آن با دوازدهم فروردین امسال، گفت: دومین مناسبت روز ۱۲ فروردین، تقارن آن با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) است، بانویی که بر همه مردان پیشی گرفت و ارزش زن را در همه واقعیت‌های خود نشان داد.
آیت الله علم الهدی گفت: خدیجه کبری (س) زودتر از همه به نور نبوت در سیمای رسول خدا (ص) پی برد؛ آن‌هم نه در زمان بعثت، بلکه از سال‌ها قبل و زمانی که ثروت خود را به پای امانت‌داری و درستکاری نبی مکرم اسلام (ص) ریخت.
 
وی ابراز کرد: به برکت ایمان حضرت خدیجه (س)، عظمت مقام زن قابل‌درک است و به‌قدری که زن در اسلام عزت دارد، در هیچ مکتب بشری این عزت نمونه ندارد؛ لذا، اگر اسلام می‌فرماید که زن باید پوشش داشته باشد تا خود را از دید و لذت جویی مرد محفوظ بدارد، این حکم بر مبنای همان تأکیدی است که بر اهمیت جایگاه زن دلالت دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.