معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه طی یک ماه گذشته ۷۶.۹۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر هادی حسین‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های این تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی یک ماه اخیر از ۱۳ مورد در هفتم اسفند ماه سال گذشته به ۲۳ مورد در هفتم فروردین ماه سال جاری رسیده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار کرونا در تاریخ هفتم فروردین ماه پنج بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بستری و تحت درمان هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: طی این بازه زمانی یک مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این بیمارستان ثبت و گزارش شده است.

حسین زاده بیان کرد: متاسفانه بحران کرونا نه تنها به پایان نرسیده، بلکه آمار مبتلایان افزایش یافته است که در این شرایط رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک بسیار مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: عدم دریافت دز یادآور زمینه شدت عوارض بیماری و تبادل اطلاعات ژنی و جهش ژنی بیماری را فراهم می‌کند، با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا مورد تاکید است.

او گفت: از تمامی کسانی که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دُز دریافتی‌شان گذشته می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای دریافت دُز یادآور به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند تا با توجه به روندافزایشی آمار‌ها گرفتار این ویروس منحوس نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.