رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۱۹۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که این میزان ۵۶ درصد افزایش یافته است.

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که روند پذیرش بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان همچنان افزایشی است گفت: در شبانه روز گذشته ۹۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۸۸ نفر متعلق به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

او افزود: همچنین شمار بیماران بد حال بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با افزایش بیش از ۱۴ درصدی از ۳۵ مورد در تاریخ ۱۲ اسفند ماه امسال به ۴۰ مورد رسیده است که ۲۹ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۴۲۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌ها و ۴۴ بیمار به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا به صورت سرپایی مراجعه کردند.

پهلوان نقش مردم را در کنترل همه گیری کرونا بسیار موثر عنوان کرد و بیان کرد: در شرایط حال حاضر بهترین راهکار برای مقابله با کرونا، دریافت و یا تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در مکان‌های شلوغ و استفاده از ماسک است.

وی با تاکید بر این که تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند از عموم مردم خواست در صورت ابتلا به علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی‌های لازم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.