رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر و فریدونکنار از ارز آوری ۷۰۰ هزار دلاری صادرات خاویار در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علی آقاجان نیا معلم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر و فریدونکنار گفت: اداره دامپزشکی شهرستان بابلسر و فریدونکنار در سال ۱۴۰۱ با نظارت مستمر بر روند پرورش تا استحصال خاویار از ۵ مرکز پرورش ماهیان خاویاری با استحصال ۱۲۰۰ کیلوگرم خاویار و صادرات ۸۴۰ کیلوگرم آن به کشور‌های استرالیا، کانادا، آلمان، فرانسه، بلژیک، سوئیس، ایتالیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس ۷۰۰ هزار دلار ارزآوری کرد.

او با بیان اینکه ماهیان خاویاری از خانواده تاس ماهیان و از گونه‌های باقی مانده از عصر ژوراسیک بوده و ۵ گونه معروف آن در سواحل ایران تکثیر می‌شود، افزود: شهرستان بابلسر با داشتن ۲ مرکز فعال مجهز به سیستم‌های روز دنیا در زمینه استحصال خاویار و دارای کد ملی صادرات و یک مرکز در حال تجهیز، ضمن آنکه به عناون قطب استحصال خاویار کشور بشمار می‌رود، مزارع پرورش خاویار سراسر کشور ازجمله استان‌های فارس، گیلان، قم و... جهت استحصال و صادرات خاویار از مراکز این شهرستان استفاده می‌کنند.

آقاجان نیا در پایان با اشاره به اینکه خاویار به عنوان مروارید سیاه محصول منحصر به فرد درکشور بوده و کیفیت بالای خاویار تولیدی ایران در جهان شهرت خاصی داشته و در بخش اشتغال و ارزآوری از پتانسیل بالایی برخوردار می‌باشد جهت توسعه این صنعت نگاه ویژه مسئولین را طلب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار