رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سه هزار و ۸۹۱ نفرمشمول عفو رهبری شده اند که این تعداد ۲۷ درصد کل زندانیان را شامل می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ویدئو کنفرانس شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که با حضور رئیس قوه قضاییه انجام شد، افزود: از مجموع مشمولان عفو اخیر رهبری، یک هزار و ۹۵۰ نفر از زندان‌های استان آزاد شده اند و مابقی مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته اند.

او تصریح کرد: براساس عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر مشمول عفو قرار گرفته اند و در این رابطه ۳۲۴ پرونده مختومه شده است؛ به نحوی که در حال حاضر هیچ یک از محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در زندان‌ها حضور ندارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طی پارسال، ۵۱۰ هزار پرونده به محاکم و دادسرا‌های استان کرمان وارد شده که از این تعداد ۴۹۶ هزار و ۱۳۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده و نرخ رسیدگی ۹۷ درصدی در این حوزه محقق شده است.

حجت الاسلام حمیدی به صدور چهار هزار و ۵۵۴ حکم جایگزین حبس در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

او گفت: طی پارسال، ۴۵ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: طی پارسال، ۲۸ پرونده قصاص نفس با تلاش شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان منتهی به صلح و سازش شده و ۷۴۰ زندانی نیز به همت این شورا‌ها آزاد شده اند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز ۱۶۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و ضمن ایجاد زمینه ادامه فعالیت ۹۷ واحد تولیدی، از بیکار شدن حدود هشت هزار نیروی متخصص و کارگر جلوگیری شده است.

او گفت: در حوزه حفظ حقوق بیت المال نیز ۸۸۰ هکتار اراضی دولتی از دست سودجویان و متخلفان خارج و به بیت المال اعاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار