رضا تیموری ریاست انجمن صنفی کامیونداران کشور گفت: از فرآیند شماره گذاری حدود ۲۰ هزار کامیون وارداتی که از سال قبل وارد کشور شده اند بیش از یکسال می گذرد اما از ۶ ماه قبل تاکنون روند پلاک گذاری این ناوگان تسریع شده است اما اکنون مالکان گرفتار موضوع کارت سوخت هستند.
او افزود: پس از پلاک گذاری ناوگان وارداتی، باید فرایند طولانی برای دریافت کارت سوخت طی شود ولی این کارتها سهمیه سوختی ندارند.
ریاست انجمن صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: در آذرماه سال گذشته جلسه ای با حضور مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان راهداری داشتیم که در نهایت اعلام شد شرکت پخش و پالایش تنها مسئول شارژ کارتهای سوخت است و باید مقدار سوخت را راهداری تعیین کند.
تیموری هزینه خرید هر یک از کامیونهای وارداتی یاد شده را دستکم ۵۵ میلیارد ریال ارزیابی و بیان کرد: در حال حاضر ناهماهنگی بین ۲ دستگاه یاد شده مشکلات زیادی برای جامعه کامیونداران و این حجم عظیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.
خرید گازوئیل چهار هزار تومانی!
نعمت الله محمدآبادی دبیر انجمن صنفی رانندگان ناوگان سبک و سنگین نیشابور نیز گفت : با وجود پرداخت همه هزینه ها اعم از حقوق گمرکی و هزینه پلاک گذاری در نهایت با گذشت بیش از یکسال کامیونهای وارداتی پلاک گذاری شدند.
او افزود: پس از پیگیری های فراوان کارت سوختی که به دست مالکان می رسد بدون شارژ سوخت است و رانندگان باید در نهایت برای تردد، گازوئیل چهار هزار تومانی خریداری کنند.
دبیر انجمن صنفی رانندگان ناوگان سبک و سنگین نیشابور ادامه داد :با این قیمت گازوئیل حمل کالا برای رانندگان کامیون به صرفه نیست و در حقیقت غیرممکن است لذا از مسئولان در ستاد سوخت کشور می خواهیم برای رفع مشکل جامعه حمل و نقل کشور چاره اندیشی کنند.
حدود ۴۵ هزار ناوگان سنگین در جاده های خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ دستگاه مربوط به شهرستان نیشابور است.