رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دُرناها، مرغابی و سایر پرندگان مهاجر که به تالاب‌های این استان سفر کرده بودند اکنون در حال بازگشت هستند.

امید یوسفی رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط دمایی استان در مهاجرت پرندگان تاثیر گذار است، گفت: این مهاجرت تا پایان فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از تالاب‌های استان امسال دچار یخ زدگی نشد، افزود: این پرندگان تحمل گرمای هوا را ندارند به همین دلیل امسال زودتر مهاجرت خود را به عرض‌های شمالی آغاز کردند.

یوسفی با بیان اینکه مرغابی، اردک سانان و دُرنا‌ها عمده‌ترین پرندگان مهاجر پاییزی به استان هستند، ادامه داد: این استان در کریدور مهاجرتی این گونه‌ها قرار دارد و در پاییز تعدادی از این پرندگان به سمت مناطق شمال آفریقا، جنوب اروپا و اروپای مرکزی پرواز می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۰ درصد مرغابی‌های مهاجر زمستان در این استان ماندگار می‌شوند، گفت: مابقی این گونه به نقاط دیگر در مسیر خود مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تالاب‌های آذربایجان‌غربی به دلیل امنیت و شرایطی زیستی مناسبی که برای پرندگان دارد، استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آن‌ها می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.