رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۳ مطب متخلف به علت انجام سقط جنین غیرقانونی در این شهر پلمب شد.

کامران علیزاده رئیس مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه ۳ مطب متخلف سقط جنین در این شهرستان پلمب شده، گفت: این اقدام در نتیجه بررسی گروه نظارت بر درمان و همچنین برخورد با مراکز مداخله‌گر درمان به ویژه در قالب طرح مقابله با کاهش جمعیت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف حوزه بهداشت حفظ سلامت آحاد جامعه است و بر این اساس، برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: یکی از عوامل کاهش جمعیت که باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد، افزایش سقط جنین است و برای مقابله با این امر آسیب زا، از ابتدای اجرای قانون جمعیت ۵۲۰ نفر از مشاوره‌های مرکز مقابله با سقط در مهاباد بهره‌مند شده اند.

علیزاده ادامه داد: آموزش و تبلیغات در راستای فرهنگ سازی عمومی، افزایش آگاهی شهروندان در زمینه افزایش جمعیت و فرزند آوری، برگزاری کلاس، انتشار مطالب در فضای مجازی، چاپ و توزیع محتوا‌های آموزشی از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در این راستا است.

فرزندآوری سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای نسل آیندۀ سرزمین ایران است که به تاکید صاحب نظران، دولت می‌تواند با سیاست‌های انگیزشی موثر خانواده‌ها را به فرزندآوری ترغیب کند.

اجرای طرح‌های تشویقی در کنار کمک‌های درمانی، بهداشتی و معیشتی امور مهمی هستند که در ارتقای شاخص‌های فرزندآوری می‌توانند نقش آفرین باشند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.