کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت شیمیایی برای عبور از مقاومت اصلی در تراز ۱۷۱ هزار و ۳۹۷ واحد، نیاز به عبور شاخص کل از سقف تاریخی خود دارد.

آقای وحید بلالی گفت: صنعت شیمیایی یکی از تحلیل پذیر‌ترین صنایع بورسی در بحث بنیادی است، این صنعت دقیقا همین وضعیت را نیز در تحلیل تکنیکال دارد، طبق تصویر زیر صنعت شیمیایی در یک کانال بزرگ صعودی در حرکت بوده و حتی در ریزش‌های سنگین بازار سرمایه نیز به این روند پایبند بوده است.

صنعت شیمیایی
او در ادامه افزود:، اما این کانال صعودی نزدیک به اوج خود بوده و پیش‌بینی می‌شود با رسیدن شاخص کل بورس به مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد، نماد‌های شیمیایی نیز با عرضه مواجه شوند. در تایم فریم هفتگی تا رسیدن به نقطه اوج در این صنعت راهی نمانده است، اما با افزایش عرضه در این نماد‌ها برخی از نماد‌های این گروه نیز می‌توانند اصلاح قیمتی داشته باشند.

او می‌گوید: حال از زاویه دیگری به شاخص گروه شیمیایی می‌نگریم، این صنعت اولین مقاومت سرسخت خود در روند صعودی را در تراز ۱۷۱ هزار و ۳۹۷ واحد در پیش دارد و برای تثبیت روند صعودی و پرواز به کانال دوبل صعودی، باید از سد این مقاومت عبور کند.

صنعت شیمیایی تکنیکال
بلالی در آخر گفت: صنعت شیمیایی برای عبور از این مقاومت نیاز به عبور شاخص کل از سقف تاریخی خود دارد و در صورت عبور شاخص کل از مقاومت تاریخی، نماد‌های این صنعت نیز وارد کانال دوبل صعودی شده و تا ناحیه ۲۶۳ هزار واحد در ۱۵ ماه آینده پیش‌روی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار