کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از تقویت سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی بارش باران از اول فروردین می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، بارش باران که از ابتدای هفته جاری در استان آغاز شده در روز اول فروردین تقویت می‌شود و  از روز چهارشنبه دوم فروردین سامانه بارشی تضعیف می‌شود و تا اوایل هفته بعد بارش‌ها پراکنده است.

یاسر اشتاد افزود: در ۲۴ ساعت گذشته از اغلب نقاط استان بارش‌های مطلوبی گزارش شده است که سردشت با ۱۹ میلی‌متر بیشترین مقدار بارندگی‌ها را داشت؛ در مرکز استان، ارومیه هم ۱۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

وی ادامه داد: دمای هوا که در استان کاهش یافته بود، امروز دوشنبه افزایش یافته، ولی دوباره از فردا، سه‌شنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود:  هر چند وزش باد هم در مدت زمان ادامه بارندگی در استان ثبت شده، ولی شدت چندانی نداشته است.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اشنویه با مثبت ۲ درجه سردترین و بوکان با مثبت ۱۵ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان بود؛ دمای ارومیه هم بین مثبت یک و ۱۰ درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که یکی از مهمترین محل درآمد شهروندان آن از محل کشاورزی است و بارش باران تاثیر بسیاری براین موضوع دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.