جلسه هماهنگی اولیه برای برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در نخستین جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال عنایت کند تا براساس آیه ۳۲ سوره حج بتوانیم شعائر الهی را محترم بشماریم و از پراکندگی، آشفتگی و به هم ریختگی حذر کنیم و به تعبیر عامیانه، یک برنامه آبرومندانه و خداپسندانه را در روز عید فطر برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این فضا همت، بسیج و حضور ائمه محترم جماعات اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم همانند سال‌های گذشته اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: وسائل‌الشیعه، منبع روایات فقهی است و در آن روایت ضعیف نداریم، در این کتاب آمده امیرالمؤمنین (ع) زمانی که نماز عید فطر را اقامه می‌کردند مردم پای برهنه به بیرون شهر می‌رفتند و نماز را زیر آسمان برگزار می‌کردند، کسانی آمدند به حضرت پیشنهاد کردند که عده‌ای پیر، ناتوان و ضعیف هستند، آمدن به بیرون از شهر برای آن‌ها میسر نیست اجازه دهید یک نماز دیگری را هم در داخل مسجد کوفه برای این عده برگزار کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) در پاسخ فرمودند "من نمی‌خواهم بدعت بگذارم"، یعنی این یک حرکت جمعی و عمومی است و ما نیز باید به تاسی از آن حضرت نماز عید سعید فطر را بایستی به صورت یکپارچه برگزار کنیم.

در ابتدای این جلسه، علی شفیعی‌شاد مسوول ستاد نماز جمعه قزوین ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های نماز عید فطر، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با همدلی هرچه بیشتر همه مسوولان و متولیان امر، امسال نیز مانند سال‌های گذشته نماز عید سعید فطر را به صورت متمرکز و یکپارچه برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار